JavaScript staat uit in je instellingen. Zet JavaScript aan om gebruik te maken van D-reizen.nl.
Reis- en boekingsvoorwaarden D-holidays

Reis- en boekingsvoorwaarden D-holidays

Voorwaarden per 1 augustus 2022:

Reis- en boekingsvoowaarden D-holidays 

Aanvullend op – en op sommige punten afwijkend van - de ANVR-Reizigersvoorwaarden en de door uw ‘reisbemiddelaar’ gehanteerde voorwaarden, hanteert D-holidays (een handelsnaam van Sunmix International GmbH) (hierna: D-holidays) in haar hoedanigheid van ‘reisorganisator’ (touroperator) de volgende reis-en boekingsvoorwaarden.

Totstandkoming Reisovereenkomst

Zodra u toestemming heeft gegeven om te boeken (telefonisch, schriftelijk of via de website) is sprake van een definitieve boeking(saanvraag) (zie eveneens artikel 1.3 ANVR-Reizigersvoorwaarden). Er geldt géén herroepingsrecht.

Betaling

Tenzij anders overeengekomen met uw reisbemiddelaar, hanteert D-holidays 2 betalingstermijnen:

  • Indien u eerder dan 6 weken voor vertrek boekt, volstaat een niet restitueerbare aanbetaling van; 30% van de accommodatie, vlucht, transfer en autohuur en 100% van de bagagekosten op moment van boeking(saanvraag); en, 6 weken voor vertrek dient uw volledige reissom voldaan te zijn
  • Indien u binnen 6 weken voor vertrek boekt, dan betaalt u de volledige reissom meteen.

Annuleren

Indien u onverhoopt uw vakantie wenst te annuleren, dan gelden in afwijking van artikel 9.2 van de ANVR-Reizigersvoorwaarden de volgende termijn/kosten; Vanaf het moment van boeken tot 42 dagen voor vertrek; 50% over accommodatie, vlucht en bagage en 100% over alle extra’s *

  • Vanaf 42 dagen voor vertrek tot de 15de dag voor vertrek;
    75% over accommodatie, vlucht en bagage en 100% over alle extra’s *

  • Vanaf 15 dagen voor vertrek tot de 8ste dag voor vertrek;
    90% accommodatie, vlucht en bagage en 100% over alle extra’s *

  • Vanaf 8 dagen voor vertrek;
    100% annuleringskosten over volledige reissom


(*) met alle extra’s bedoelen we hier transfer, autohuur en het verkregen kortingsbedrag + eventueel door u zelf bijgeboekte extra’s zoals stoelreservering en maaltijden aan boord.


Deelannulering: In geval van een deelannulering waar de origineel geselecteerde kamerindeling veranderd, worden de kosten per dossier afzonderlijk bekeken.

Wijzigen

Houdt u er rekening mee dat het wijzigen/omboeken van uw reis niet altijd mogelijk is, en dat hier soms hoge kosten mee gemoeid. Bijvoorbeeld als nieuwe tickets geboekt moeten worden. D-holidays doet haar best de kosten voor u te beperken maar kan soms niet om (hoge) wijzigingskosten van de luchtvaartmaatschappij of hotel heen.

Bagage

De regels voor handbagage verschillen per luchtvaartmaatschappij. De actuele informatie staat op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Indien ruimbagage niet expliciet vermeld staat op de boekingsbevestiging van D-holidays dan is er geen ruimbagage geboekt/inbegrepen. Ruimbagage kan eventueel later worden bijgeboekt direct op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Reisbescheiden

De benodigde reisbescheiden ontvangt u per email ongeveer één week voor vertrek (of zo snel mogelijk indien u kort voor vertrek boekt). In een uitzonderlijk geval versturen wij de reisbescheiden per post. De reisbescheiden dienen voor vertrek door de reiziger gecontroleerd worden op correctheid, volledigheid en eventuele laatste (vlucht)wijzigingen. Bij een aantal luchtvaartmaatschappijen is het verplicht om voorafgaand aan uw reis online in te checken. In uw boekingsbevestiging of online op ‘Mijn reisoverzicht’ staat uw reserveringsnummer (PNR-nummer). Hiermee kunt u inloggen op de website van de vliegtuigmaatschappij en online inchecken voor uw vlucht. U ontvangt geen vliegtickets en dient zelf de (vlucht)gegevens te controleren.

Reisduur en vliegtijden

De reisduur wordt altijd in hele dagen aangegeven, ongeacht vertrek en aankomsttijd. Dit kan betekenen dat een reiziger die een achtdaagse reis heeft geboekt maar 6 dagen op de bestemming is. De bij boeking doorgegeven vliegtijden zijn onder voorbehoud. De luchtvaartmaatschappij kan tot het moment van vertrek van deze tijden afwijken. Voor de gevolgen die eventueel kunnen voortkomen uit een wijziging (o.a. openbaar vervoer aansluitingen of schade in de werksfeer) is D-holidays, daar zij hier geen invloed op kan uitoefenen, niet aansprakelijk. Het terugreismoment (tijdstip) kan zich ook tijdens het verblijf nog wijzigingen. Het is dan ook zeer belangrijk dat de terugvlucht informatie een dag voor vertrek door de reiziger zelf wordt geraadpleegd bij de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Gebeurt dit niet en de reiziger mist daardoor de transfer naar de luchthaven en/of de terugvlucht dan aanvaardt D-holidays daarvoor geen enkele aansprakelijkheid en zijn de gevolgen voor rekening van de reiziger zelf.

Preferenties en essenties

Aan speciale wensen (preferenties) die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, zal zo mogelijk worden voldaan. Of dat lukt is afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener zoals bijvoorbeeld de accommodatiehouder. Preferenties worden dan ook door D-holidays nooit gegarandeerd. Op medische gronden kunnen afwijkingen van of toevoegingen aan de door ons aangeboden reis worden verlangd (medische essenties). Wij zullen een reële inspanning leveren teneinde hieraan gevolg te kunnen geven, tenzij dat in alle redelijkheid van ons niet kan worden verwacht. Medische essentiesbehoeven onze nadrukkelijke schriftelijke instemming en hiervoor worden kosten in rekening gebracht. Indien er sprake is van een wijzigingsverzoek of toevoegingverzoek op andere dan medische gronden, dan behoeven ook deze onze nadrukkelijke schriftelijke instemming en hiervoor worden kosten in rekening gebracht en wordt door D-holidays alleen in behandeling genomen als dit een redelijke kans van slagen heeft. Hoewel de honorering van een preferentie vanuit de accommodatiehouder in de regel gratis is kan het incidenteel toch voorkomen dat er ter plaatse een tegemoetkoming betaald moet worden, bijvoorbeeld voor babybedjes.

Klachten & service ter plaatse

Indien uw vakantie niet naar wens verloopt en u hebt dit gemeld bij de betrokken reisdienstverlener maar kan dit ter plekke niet naar wens worden opgelost, dan is het belangrijk dat u tijdens uw vakantie - ter plaatse - contact met ons opneemt met D-holidays via reisbemiddelaar D-reizen op telefoonnummer +31 88 555 4999 of via hun e-mailadres info@d-reizen.nl. Mocht u D-holidays bij spoedgevallen buiten kantooruren willen bereiken, dan kan dit via het noodnummer: +31 85 0013711