Voorwaarden & regelingen

D-reizen verkoopt alle denkbare soorten vakanties van een groot aantal reisorganisaties en touroperators. Wij werken daarom samen met ruim 150 partners. De specifieke voorwaarden en regelingen voor een vakantie die je boekt bij D-reizen, hangen af van het soort vakantie en de betreffende partner. 
Goedkoop vliegticket

Aanvullende voorwaarden D-reizen

Wanneer u een reisdienst reserveert via D-reizen, gaat u akkoord met deze voorwaarden van D-reizen. Wij raden u aan deze voorwaarden goed door te nemen. Deze voorwaarden zijn een aanvulling op de volgende voorwaarden die van toepassing kunnen zijn op uw boeking;
- ANVR Reizigersvoorwaarden
- Algemene vervoersvoorwaarden
- Voorwaarden van de betreffende dienstverlener (reisorganisatie/verhuurmaatschappij etc.)
Wij zijn aangesloten bij de erkende brancheorganisaties ANVR, SGR en Calimiteitenfonds. 

Bedrijfsgegevens

D-rt Retail B.V.
Rekening nr: NL07 RABO 0131 1712 83
BTW nr: 8034.56.402.B01
KvK nr: 34053969
 
D-rt Retail B.V. is onderdeel van:

D-rt Groep B.V.
Postbus 503 – 2130 AM Hoofddorp
Planeetbaan 4
2132 HZ Hoofddorp
KvK nr: 60598425  

D-reizen en partners

Boekingskantoor
D-reizen is jouw boekingskantoor. Wij zijn jouw tussenpersoon en verlenen service door je passend reisadvies te geven, je boeking vast te leggen bij de reisorganisatie en/of andere dienstverleners, en het bieden van nazorg. In geval van een buitenlandse leverancier treden wij op als jouw reisorganisator.
 
Partners
Je gaat een reisovereenkomst aan met onze partner(s), waarin onze organisatie optreedt als tussenpersoon. De betreffende reisorganisatie/dienstverlener is verantwoordelijk voor de uitvoering van de reis. Zie ANVR-reisvoorwaarden. De aanvullende voorwaarden van de betreffende dienstverlener zijn tevens van toepassing op jouw boeking.

Betalen en annuleren 

Aanbetaling
Bij de totstandkoming van de overeenkomst dient een aanbetaling van 15% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. In geval van eigen-vervoerreizen naar hotels bedraagt de aanbetaling 20% van de reissom. In geval van eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals bungalows, appartementen, stacaravans, campingstaanplaatsen bedraagt de aanbetaling 30% van de reissom. Voor boekingen binnen zes weken voor vertrek geldt dat de betaling in één keer voldaan dient te worden. Het is mogelijk dat op reisonderdelen uit de reisovereenkomst afwijkende (hogere) aanbetalingsvoorwaarden gelden. Indien dat het geval is, worden deze afwijkende voorwaarden bij boeking kenbaar gemaakt. Het aanbetalingsbedrag zal dan op basis van deze afwijkende voorwaarden worden vastgesteld.
 
Restantbetaling
Het restant van de reissom dient uiterlijk zes weken voor de vertrekdag in het bezit zijn van het boekingskantoor. Voor eigen-vervoerreizen geldt uiterlijk zes weken voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf.
 
Annuleringsvoorwaarden
Sinds 2016 mogen alle bij de ANVR aangesloten reisaanbieders zelf hun annuleringsvoorwaarden bepalen. Klik hier voor een overzicht van de annuleringsvoorwaarden van onze belangrijkste aanbieders.
 
Naast de annuleringskosten van de reisaanbieder kan D-reizen zelf annuleringskosten in rekening brengen. De hoogte hiervan zullen wij je bij een verzoek tot annulering kenbaar maken.
 
Samengestelde reizen
Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen van de toeleverancier. Uiterlijk bij de boeking zal aangegeven worden of in afwijking van bovenstaande  annuleringskostenstaffel, op onderdelen van de reis specifieke annuleringsbepalingen van toepassing zijn.
 
Deelannulering
Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een reisovereenkomst voor een gezamenlijk verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd.
 
Annuleren buiten kantooruren
Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.

Calamiteitenfonds
Reisorganisaties/dienstverleners die zijn aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds, vallen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. De kosten hiervoor zijn 2,50 per boeking.
Boekings- en servicekosten Voor onze dienstverlening brengen wij een vast bedrag in rekening; voor het tot standkomen van een boeking berekenen wij boekingskosten en voor het verlenen van extra service, zoals bijvoorbeeld het aanvragen van een visum, berekenen wij servicekosten.

Verzekeringen

Wij raden je aan om altijd een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Is samenwerking met Allianz Global Assistance, de grootste verzekeraar ter wereld, bieden we jou ons eigen assortiment verzekeringen. Een annuleringsverzekering kan uitkomst bieden bij een eventueel gedwongen afzegging van de reis, maar ook als je door ziekte tijdens de reis vakantiedagen mist. Een reisverzekering is noodzakelijk omdat een ziektekostenverzekering over het algemeen niet voldoende dekking biedt. Bij sommige vakanties kan een aanvullende verzekering vereist worden. Bij je zorgverzekeraar kun je een European Health Insurance Card aanvragen.
 

Gezondheid

Vaccinaties
Je dient zelf bij de daarvoor bevoegde instanties te informeren of vaccinaties voor jouw vakantiebestemming noodzakelijk zijn. Uiteraard geven we je graag persoonlijk advies en - indien nodig - kunnen we een afspraak voor je maken bij een erkende vaccinatiearts.


Gesloten gips
Wanneer je een lichaamsdeel in gesloten gips hebt, kun je over het algemeen alleen vliegen als je beschikt over een medische verklaring die maximaal 7 dagen voor de vlucht is uitgegeven. Deze verklaring is nodig omdat gips in de drukcabine moet voldoen aan bepaalde voorwaarden. Informeer naar de voorwaarden van jouw luchtvaartmaatschappij.


Zwangerschap
Informeer altijd bij de betreffende luchtvaart- of cruisemaatschappij wat de voorwaarden zijn voor reizen tijdens een zwangerschap. Vermeld hierbij of er complicaties zijn of sprake is van een meerling. Doktersverklaringen dienen over het algemeen actueel te zijn, houd hier rekening mee wanneer je langere tijd op een bestemming verblijft.

Grensdocumenten

Bij het boeken van de reis ontvang je van ons algemeen advies over de benodigde grensdocumenten en visa. Je bent zelf verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten de nodige aanvullende informatie in te winnen met betrekking tot paspoorten en visumverplichting. Tevens ben je verantwoordelijk om tijdig voor vertrek na te gaan of de eerder verkregen informatie ondertussen niet is gewijzigd. Ons advies is gericht op reizigers met de Nederlandse nationaliteit. Indien je een andere of een meervoudige nationaliteit hebt, dan verwijzen wij je naar de autoriteiten van de betreffende bestemming.
 
Visum
Voor sommige bestemmingen zoals Turkije, Verenigde Staten, Australië, China en Rusland heb je een visum nodig. Wij nemen dit graag voor je uit handen door voor jou een visum aan te vragen. Wanneer je zelf een visum aanvraagt, adviseren wij je dit tijdig te doen.
 
Reisbescheiden
Uiterlijk 10 dagen voor vertrek ontvang je de reisbescheiden. Wanneer je 5 werkdagen voor vertrek nog geen reisbescheiden hebt ontvangen, dan dien je dit direct aan ons door te geven. 
 
Vermeld belangrijke informatie
Wanneer je lichamelijke en/of geestelijke toestand kan leiden tot ongemak of een gevaar of risico is voor jou of andere reizigers (passagiers en/of bemanning) dan dien je deze informatie bij boeking te vermelden.

Flexibele prijzen

Reisorganisaties werken tegenwoordig met flexibele prijzen. De reissom wordt niet meer voor een heel seizoen vastgelegd. Dit betekent dat de reissom per dag kan wijzigen. Dit heeft te maken met de vraag van de klant naar een bepaalde bestemming en het aanbod (beschikbaarheid) dat een reisorganisatie op dat moment heeft.

Bagageregeling

Steeds meer luchtvaartmaatschappijen bieden ruimbagage niet standaard aan, maar optioneel en tegen een toeslag. De kosten hiervoor verschillen per luchtvaartmaatschappij en zijn niet in de totale reissom inbegrepen.

Klachten

Wij doen er alles aan om jouw reis optimaal te laten verlopen. Maar soms lopen de zaken helaas anders dan verwacht. Is er tijdens jouw vakantie iets niet naar wens? Meld je ontevredenheid bij de receptie en reisleiding. Is er geen vertegenwoordiger op jouw vakantiebestemming of wordt de klacht volgens jou niet naar behoren opgelost? Bel dan direct vanaf je vakantiebestemming het noodnummer van de reisorganisatie en laat een klachtenrapport opstellen. Na terugkomst kun je binnen 2 maanden (ANVR reisorganisatie) of 4 weken (overige dienstverleners) via ons een klacht indienen bij de reisorganisatie/dienstverlener.
Ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Wij verzoeken je dan vriendelijk contact met ons op te nemen. Wij stellen het zeer op prijs als je ons in de gelegenheid stelt om de onvrede weg te nemen of waar mogelijk is te verhelpen!

Rechten van vliegtuigpassagiers

EU-vervoerders hebben wettelijke verplichtingen richting hun passagiers bij annulering, instapweigering en langdurige vertraging. De luchtvaartmaatschappij zal je hierover informeren en dient aan deze verplichtingen te voldoen. Wanneer dit niet het geval is dan kun je via onze partner EUclaim een claim indienen.

Ter voorbereiding op je reis

Reisadviezen

Controleer altijd vóór vertrek het reisadvies van jouw vakantiebestemming. Het reisadvies per land kun je vinden op de website van de Rijksoverheid.

Reisdagen/vluchttijden
De geboekte reis wordt in hele dagen aangegeven. Zo kan je reis bijvoorbeeld op de eerste dag beginnen met vertrek om 23.00 uur en op de laatste dag eindigen met aankomst in Nederland om 08.00 uur. De vluchttijden en het vliegschema van chartermaatschappijen zijn onder voorbehoud van wijzigingen. De vluchttijden die je tijdens boeking hebt ontvangen, kunnen nog wijzigen. 

Transfer
In principe is de transfer binnen jouw pakketreis (combinatie van vervoer en accommodatie)
inbegrepen. Is dit niet het geval, dan vermelden wij dit waar mogelijk op onze website. Op je
boekingsbevestiging staat ook altijd vermeld of er wel of geen transfer bij jouw reis is inbegrepen. Als de transfer exclusief is, kunnen wij een huurauto of transfer voor je bijboeken.
Creditcard en bankpas Controleer vóór je op reis gaat bij je bank of je creditcard/bankpas wordt geaccepteerd op de bestemming. In veel landen heb je bij een creditcardbetalingen de pincode nodig. 
 
Bewaar kopieën
Zorg dat je in het bezit bent van belangrijke telefoonnummer en bewaar kopieën van polissen,
creditcards en reispapieren. Laat in het buitenland bij verlies of diefstal van waardevolle papieren de politie altijd proces verbaal opmaken.
 
All inclusive formule
De invulling van de all inclusive formule kan per accommodatie, bestemming en reisorganisatie
afwijken. Wanneer je specifieke wensen of vragen hebt over de invulling, dan kunnen wij de
mogelijkheden voor je navragen.
 
Voor- en naseizoen
Afhankelijk van het aantal gasten in een accommodatie, kan het voorkomen dat bepaalde faciliteiten in het voor- en naseizoen niet of beperkt beschikbaar zijn. Dit is ook van toepassing op winkeltjes, restaurants en andere toeristische activiteiten in de omgeving van jouw accommodatie.
 
Voordeelkamer
Een voordeelkamer is over het algemeen gelijk aan de standaardkamer. De ligging, inrichting en/of grootte kan echter afwijken. Ook kan het zijn dat een voordeelkamer geen balkon of terras heeft, of in een bijgebouw is gelegen.
 
Familiekamer
Een familiekamer kan per accommodatie anders zijn; de familiekamer kan bestaan uit 2 aparte
kamers met één ingang, twee naast elkaar gelegen kamers met een tussendeur, een maisonnette,  of één grote ruimte.
 
2-kamerappartement
Een 2-kamerappartement bestaat uit één woon/slaapkamer en één slaapkamer. Wanneer je 2 aparte slaapkamers wenst naast de woonkamer, dan raden wij je aan om een 3-kamerappartement te boeken.
 
Bouwwerkzaamheden
Wanneer er in de accommodatie bouwwerkzaamheden plaatsvinden die van invloed kunnen zijn op jouw vakantieplezier, dan word je hierover door de reisorganisatie geïnformeerd. Op overige
bouwwerkzaamheden, bijvoorbeeld in de nabije omgeving van jouw accommodatie, heeft de
reisorganisatie geen invloed.
 
Preferenties en essenties
Tijdens of na boeking kun je voorkeuren kenbaar maken, zoals bijvoorbeeld, rookvrij, kamer op de begane grond, kamers naast elkaar en soort bedden (los of 2p). De accommodatie bepaalt of jouw voorkeur uitgevoerd kan worden. Een voorkeur kan daarom nooit gegarandeerd worden.
 
Op medische gronden kun je een essentie aanvragen, bijvoorbeeld een aangepaste kamer voor
mindervaliden. De reisorganisatie zal proberen om deze essentie in te vullen. Voor het aanvragen van een essentie wordt er over het algemeen door de reisorganisatie kosten in rekening gebracht.
 
Zwembaden
Het toezicht omtrent de veiligheid in zwembaden zijn in de afgelopen jaren sterk verbeterd.
Dit betekent dat kinderen, zonder zwemdiploma of onder een bepaalde lengte, voor sommige
glijbanen niet geschikt en verboden zijn. De accommodatie volgt hierin de wettelijk voorgeschreven richtlijnen op. Daarnaast raden wij je aan om uit voorzorg je (kleine) kinderen te waarschuwen om
uit de buurt te blijven van afzuigputten en roosters, in het geval van zwembaden waar grote
hoeveelheden water met enorme kracht wordt onttrokken aan de baden voor waterattracties.

Informatie tijdens de reis

In- en uitchecken
Over het algemeen geldt de internationale regel dat je op de eerste dag van je vakantie tussen 14:00 en 16:00 uur kunt inchecken in je (hotel)kamer. De tijd waarop je moet uitchecken ligt veelal tussen 10:00 en 12:00 uur. Op dit tijdstip vervalt ook het recht op eventuele verzorging qua eten en drinken. Over het algemeen biedt men een ruimte aan waar je na het uitchecken jouw bagage kunt achterlaten tot het moment dat je daadwerkelijk vertrekt. Informeer hiernaar bij je hotel.
 
Reisleiding
Wanneer je een bestemming hebt geboekt waar reisleiding aanwezig is, dan ontvang je bij aankomst informatie met contactgegevens van de reisleiding. In veel gevallen heeft de reisleiding vaste bezoektijden in jouw accommodatie die bij aankomst of op het informatiebord in jouw accommodatie kenbaar wordt gemaakt. In noodgevallen of bij klachten dien je altijd contact op te nemen met de reisleiding. Het is niet altijd mogelijk dat de reisleiding je vergezeld naar bijvoorbeeld politie voor aangifte of een ziekenhuisbezoek. Uiteraard zal de reisleiding je bij problemen zo veel mogelijk proberen te assisteren.
 
Vertrektijd terugreis
Zorg dat je uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis controleert of dit tijdstip nog klopt. Als je alleen vervoer hebt geboekt of in een accommodatie verblijft die niet door de reisleiding wordt bezocht, volg je de procedure die in jouw reisbescheiden staat vermeld.