Beste klant,
 
Wij betreuren uw situatie en hopen u met deze informatie helderheid te bieden.
 
Bent u in het bezit van een Corona-voucher van d-reizen of VakantieXperts?
Dan wordt de verwerking van de Corona-voucher uitgevoerd door SGR.
Momenteel wordt overleg gevoerd met SGR over het proces van de afwikkeling en (eventuele) uitbetaling van de Corona-vouchers. SGR zal u benaderen. U hoeft hiervoor dus geen contact op te nemen met de curator. U hoeft hier ook niet over te mailen met de betreffende winkel van d-reizen.
 
Bent u in het bezit van een Bentour-voucher of een coulance-voucher van Corendon of TUI?  
Dan blijven de voorwaarden van deze voucher van toepassing. U kunt de voucher verzilveren voor een nieuw te boeken reis bij de betreffende reisorganisatie. Voor eventuele vragen neemt u contact op met die reisorganisatie.
 
Bent u in het bezit van een EMD voucher van een luchtvaartmaatschappij? 
Dan blijven de voorwaarden van deze voucher van toepassing. U kunt de voucher verzilveren voor een nieuw te boeken vliegticket bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Voor eventuele vragen neemt u contact op met die luchtvaartmaatschappij.
 
Bent u in het bezit van een Reisopzeker verzekeringspolis?  
Kijk op de website van Allianz Global assistance voor antwoord op uw vraag.
Faillissement D-reizen | Allianz Global Assistance (allianz-assistance.nl)
 
 
Heeft u een reis geboekt die in de toekomst wordt uitgevoerd en niet is geannuleerd?
In dat geval geldt een van de onderstaande situaties:
 
1. Losse vliegtickets
Wanneer u alleen een vliegreis heeft geboekt dan heeft u na het boeken van de reis de e tickets ontvangen. U kunt met deze e-tickets op reis. Wanneer u vragen heeft over de reis of over het wijzigen of annuleren van de e-tickets dan verwijzen wij u naar de luchtvaartmaatschappij.
 
2. Pakketreizen
 
2.a. d-reizen of VakantieXperts is doorverkoper* 
U kunt hiervoor contact opnemen met de uitvoerende reisorganisatie/touroperator. Houd uw boekingsnummer hierbij paraat. De reisorganisatie van deze pakketreis zal ook contact met u opnemen zodra alle informatie bij de betreffende touroperator beschikbaar is.
 * zie laatste bladzijde van uw boekingsbevestiging
 
2.b. d-reizen of VakantieXperts is organisator*
U kunt hiervoor contact opnemen met SGR.
* zie laatste bladzijde van uw boekingsbevestiging
 
Bent u niet in het bezit van een voucher, maar heeft u een ander soort tegoed van d-reizen of VakantieXperts?
In dat geval geldt een van de onderstaande situaties:
 
1. Losse vliegtickets
 
1.a. U heeft een Alive ticket.
Dit betreft een ticket zonder tijdstip voor vertrek en zonder bestemming. Dit ticket blijft gewoon geldig en kunt u gebruiken voor een toekomstige vliegreis. U kunt hiervoor contact opnemen met de vliegmaatschappij.   
 
1.b. N.a.v. een geannuleerde vliegreis is er voor u een teruggaaf (refund) aangevraagd bij de luchtvaartmaatschappij. U heeft deze refund nog niet ontvangen.
Momenteel wordt overleg gevoerd met de curator over het proces van de afwikkeling en (eventuele) uitbetaling van deze refunds. Zodra de procedure bekend is, dan zal dat hier vermeld worden.
 
2. Geannuleerde reizen zonder voucher met een openstaand tegoed
 
2.a. Door de reisorganisatie geannuleerde reizen  
In eerste instantie kunt u uw claim bij de uitvoerende reisorganisatie of airline indienen. Wanneer u daar niet verder komt, dan kunt u uw vordering digitaal bij de curator indienen via www.claimsagent.nl
  
2.b. Door u zelf geannuleerde reizen 
U kunt uw vordering digitaal bij de curator indienen via www.claimsagent.nl
  
2.c. Geannuleerd na 9/12 met geld- terug-garantie actie  
In eerste instantie kunt u uw claim bij de uitvoerende reisorganisatie of airline indienen. Wanneer u daar niet verder komt, dan kunt u uw vordering digitaal bij de curator indienen via www.claimsagent.nl
 
2.d. Geannuleerde- èn omgeboekte reis met een openstaande restwaarde
In eerste instantie kunt u uw claim bij de uitvoerende reisorganisatie of airline indienen. Wanneer u daar niet verder komt, dan kunt u uw vordering digitaal bij de curator indienen via www.claimsagent.nl
 
3. Giftcards
De waarde van een giftcard komt helaas bij een faillissement te vervallen. 
U kunt desgewenst uw vordering aanmelden via www.claimsagent.nl
 
 
4. Klachtvergoedingen
Indien door de uitvoerende reisorganisatie een vergoeding n.a.v. een klacht over de uitvoering van de reis reeds is toegezegd maar nog niet is uitbetaald, dan verwijzen wij u naar de uitvoerende reisorganisatie. Overige klachten worden niet meer in behandeling genomen of beantwoord.
 
Destinations Travel
Heeft u een Corona-voucher van Destinations Travel?
U kunt hiervoor contact opnemen met SGR.
 
Heeft u een reis geboekt bij Destinations Travel die in de toekomst wordt uitgevoerd en niet is geannuleerd?
U kunt hiervoor contact opnemen met SGR.
 
Tot slot
Bovenstaande informatie is met de grootst mogelijk zorg samengesteld. Indien nadere informatie beschikbaar is, zal bovenstaande worden aangevuld. Geadviseerd wordt deze informatie met regelmaat te raadplegen. Ook wordt verwezen naar de website van SGR: https://www.sgr.nl/news/faillissement-d-rt-d-reizen/
 
Met vriendelijke groet,
Curatoren d-reizen
 
Versie: 15 april 2021