Boekingsprodecure

Onderstaande procedure geldt voor D-reizen Zonvakanties, D-reizen Stedentrips, D-reizen Kampeervakanties, D-reizen Wintersportvakanties en D-reizen Autovakanties. Voor de overige vakanties geldt een afwijkende procedure.

  1. Klik op de knop ‘Prijs en beschikbaarheid’ bij de accommodatie van jouw keuze.
  2. Klik op een prijs in de kalender o.b.v. jouw reiswensen.
  3. U ziet nu de actuele en beschikbare prijs. Klik op 'Ga verder' om naar de volgende stap te gaan.
  4. Vul alle gegevens in en klik op ‘Ga verder’.
  5. Controleer of je gegevens correct zijn, kies je betaalmethode en klik op ‘Betaal je vakantie’.
  6. jij ontvangt direct een automatisch verstuurde boekingsbevestiging, zodat je weet dat D-reizen je boeking in goede orde heeft ontvangen.
  7. Zo snel mogelijk (meestal dezelfde dag of de volgende ochtend) ontvang je een e-mail van je Persoonlijke Reisadviseur met tips en alle informatie over jouw vakantie.

Indien een boeking om welke reden dan ook niet direct akkoord gegeven kan worden, neemt de Persoonlijke Reisadviseur zo snel mogelijk contact met jou op.

Veel gestelde vragen over je boeking

 

1.  Kan ik na de boeking mijn reisgegevens nog wijzigen?

Zodra je op ‘Betaal je vakantie’ klikt, is je boeking definitief. Indien je na reservering je reisgegevens, zoals de vertrekdatum, het reisgezelschap of gegevens van het reisgenootschap wilt wijzigen, dien je dit zo spoedig mogelijk telefonisch aan ons door te geven of langs te gaan bij één van onze reisbureaus . 
Hiervoor kunnen wijzigingskosten (à 39 euro) in rekening gebracht worden plus eventuele wijzigingskosten van de touroperator. Raadpleeg altijd de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden die van toepassing zijn op alle reizen (uitgezonderd losse vliegtickets) van D-reizen. Een persoonlijk exemplaar ontvang je bij de boekingsbevestiging per mail.

 

2. Kan ik een boeking annuleren?

Indien je jouw boeking wilt annuleren, kun je dit altijd telefonisch of via e-mail aan ons laten weten. Hiervoor worden wel annuleringskosten in rekening gebracht. Je kunt de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden raadplegen die van toepassing zijn op alle reizen (behalve losse vliegtickets) van D-reizen.
Daarnaast berekent D-reizen standaard 39 euro annuleringskosten. Wanneer je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, kun je de polisvoorwaarden raadplegen om te bekijken of de gebeurtenis gedekt wordt volgens de annuleringsverzekering.

 

3. Mijn reis is volgeboekt, wat houdt dit in?

Het komt helaas af en toe voor dat de vakantie die je geboekt hebt, op het laatste moment toch niet meer beschikbaar is. Mocht dat voor jou het geval zijn, dan stelt jouw Persoonlijke Reisadviseur – vrijblijvend - een aantrekkelijk alternatief voor.

 

4. Wanneer heb ik de reisbescheiden in huis?

Als wij jouw reisbescheiden van de touroperator hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen wij deze direct naar je toe. In veel gevallen is dit pas enkele dagen voor vertrek. In de reisbescheiden staan ook de definitieve  vluchttijden . Heb je 4 dagen voor vertrek nog geen reisbescheiden ontvangen? Neem dan contact op met jouw Persoonlijke Reisadviseur.  Als je met e-tickets vliegt, ontvang je geen papieren tickets per post.

5. Het lukt niet om te boeken, wat moet ik nu doen?

Kun je jouw boeking niet afronden of krijg je een foutmelding te zien? Neem dan contact met ons op via Webchat, telefoon of e-mail. Wij zijn tot 23:00 uur bereikbaar en helpen je graag direct persoonlijk verder.

 

6. Zijn mijn gegevens geheim?

D-reizen zorgt ervoor dat jouw gegevens strikt vertrouwelijk blijven. Door het gebruik van SSL (Secure Socket Layers) is de privacy van gevoelige gegevens optimaal gewaarborgd. Wij garanderen je dat jouw gegevens op geen enkele manier worden doorgegeven of verkocht aan andere organisaties.  

Veel gestelde vragen over de betaling

 

1. Volgens mij klopt het bedrag op de boekingsbevestiging niet. Wat moet ik doen?

Neem contact op met jouw Persoonlijke Reisadviseur en hij of zij helpt je persoonlijk verder.

 

2. Wat wordt bedoeld met ‘bijkomende kosten’?

Alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW. Een specificatie van de kosten van je vakantie vind je in de boekingsbevestiging . Mochten er bijkomende kosten zijn die niet in deze specificatie staan, dan nemen wij telefonisch contact met je op vóórdat wij de boeking definitief vastleggen.

 

3. Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Wij bieden verschillende mogelijkheden om direct online te betalen: iDEAL of creditcard. 
Ook kun je jouw betaling – op een later moment - in een reisbureau voldoen.  In onze reisbureaus kun je met creditcard, pinpas en cash betalen. 
Als er voor jouw vakantie afwijkende betaalmogelijkheden gelden, melden wij dat.

 

4. Wanneer moet ik betalen?

Boek je meer dan 6 weken voor vertrek? Dan betaal je alleen een aanbetaling via iDEAL of creditcard. Het restantbedrag staat vermeld op je factuur die je van jouw Persoonlijke Reisadviseur ontvangt. Dit bedrag betaalt je uiterlijk 6 weken voor vertrek op rekeningnummer NL07 RABO 0131 1712 83 t.n.v. D-reizen te Hoofddorp.

Boek je binnen 6 weken? Dan betaal je de totale reissom in één keer.