Boekingsprodecure

Onderstaande procedure geldt voor D-reizen Zonvakanties, D-reizen Stedentrips, D-reizen Kampeervakanties, D-reizen Wintersportvakanties en D-reizen Autovakanties.
Voor de overige vakanties geldt een afwijkende procedure.

 

1. Klik op de knop ‘Prijs en beschikbaarheid’ bij de accommodatie van uw keuze.

 

2. Klik op een prijs in de kalender o.b.v. uw reiswensen.

 

3. U ziet nu de actuele en beschikbare prijs. Klik op 'Ga verder' om naar de volgende stap te gaan.

 

4. Vul alle gegevens in en klik op ‘Ga verder’.

 

5. Controleer of uw gegevens correct zijn, kies uw betaalmethode en klik op ‘Betaal uw vakantie’.

 

6. U ontvangt direct een automatisch verstuurde boekingsbevestiging,  zodat u weet dat D-reizen uw boeking in goede orde heeft ontvangen.

 

7. Zo snel mogelijk (meestal dezelfde dag of de volgende ochtend) ontvangt u een e-mail van uw Persoonlijke Reisassistent met tips en alle informatie over uw vakantie.

 

Indien een boeking om welke reden dan ook niet direct akkoord gegeven kan worden, neemt uw Persoonlijke Reisassistent zo snel mogelijk contact met u op.

 

Veelgestelde vragen over uw boeking

 

Kan ik na boeking mijn reisgegevens nog wijzigen?

Zodra u op ‘Betaal uw vakantie’ klikt, is uw boeking definitief. Indien u na reservering uw reisgegevens, zoals de vertrekdatum, het reisgezelschap of gegevens van het reisgenootschap wilt wijzigen, dient u dit zo spoedig mogelijk telefonisch aan ons door te geven of langs te gaan bij één van onze Vakantiewinkels. 
Hiervoor kunnen wijzigingskosten (à 35 euro) in rekening gebracht worden plus eventuele wijzigingskosten van de touroperator. Raadpleeg altijd de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden die van toepassing zijn op alle reizen (uitgezonderd losse vliegtickets) van D-reizen. Een persoonlijk exemplaar ontvangt u bij de boekingsbevestiging per mail.

Kan ik een boeking annuleren?

Indien u uw boeking wilt annuleren, kunt u dit altijd telefonisch of via e-mail aan ons laten weten. Hiervoor worden wel annuleringskosten in rekening gebracht. U kunt de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden raadplegen die van toepassing zijn op alle reizen (behalve losse vliegtickets) van D-reizen.

Daarnaast berekent D-reizen standaard 35 euro annuleringskosten. Wanneer u een annuleringsverzekering hebt afgesloten, kunt u de polisvoorwaarden raadplegen om te bekijken of de gebeurtenis gedekt wordt volgens de annuleringsverzekering.

Mijn reis is volgeboekt, wat houdt dit in?

Het komt helaas voor dat de vakantie die u geboekt heeft, op het laatste moment toch niet meer beschikbaar is. Mocht dat voor u het geval zijn, dan stelt uw Persoonlijke Reisassistent – vrijblijvend - een aantrekkelijk alternatief voor.

Wanneer heb ik de reisbescheiden in huis?

Als wij uw reisbescheiden van de touroperator hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen wij deze direct naar u toe. In veel gevallen is dit pas enkele dagen voor vertrek. In de reisbescheiden staan ook de definitieve  vluchttijden .

Heeft u 4 dagen voor vertrek nog geen reisbescheiden ontvangen? Neem dan contact op met uw Persoonlijke Reisassistent. 
Als u met e-tickets vliegt, ontvangt u geen papieren tickets per post. 

Ik kan geen boeking maken, wat moet ik nu doen?

Kunt u uw boeking niet afronden of krijgt u een foutmelding te zien? Neem dan contact met ons op via Webchat, telefoon of e-mail. Wij helpen u dan direct persoonlijk verder.

Zijn mijn gegevens geheim?

D-reizen zorgt ervoor dat uw persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk blijven. Door het gebruik van SSL (Secure Socket Layers) is de privacy van gevoelige gegevens optimaal gewaarborgd. Wij garanderen u dat uw gegevens op geen enkele manier worden doorgegeven of verkocht aan andere organisaties.  

Veelgestelde vragen over de betaling

 

Volgens mij klopt het bedrag op de boekingsbevestiging niet. Wat moet ik doen?

Neem contact op met uw Persoonlijke Reisassistent en hij of zij helpt u persoonlijk verder.

Wat wordt bedoeld met ‘bijkomende kosten’?

Alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW. Een specificatie van de kosten van uw vakantie vindt u in de boekingsbevestiging . Mochten er bijkomende kosten zijn die niet in deze specificatie staan, dan nemen wij telefonisch contact met u op vóórdat wij de boeking definitief vastleggen.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Wij bieden verschillende mogelijkheden om direct online te betalen: iDEAL of creditcard. 
Ook kunt u uw betaling – op een later moment - in een Vakantiewinkel voldoen.  In onze winkels kunt u met creditcard, pinpas en cash betalen. 
Als er voor uw vakantie afwijkende betaalmogelijkheden gelden, melden wij dat.

Wanneer moet ik betalen?

Boekt u meer dan 6 weken voor vertrek? Dan betaalt u alleen een aanbetaling via iDEAL of creditcard. Het restantbedrag staat vermeld op uw factuur die u van uw Persoonlijke Reisassistent ontvangt. Dit bedrag betaalt u uiterlijk 6 weken voor vertrek op rekeningnummer NL07 RABO 0131 1712 83 t.n.v. D-reizen te Hoofddorp.
 
Boekt u binnen 6 weken? Dan betaalt u de totale reissom in één keer.