Voorwaarden & regelingen

D-reizen verkoopt alle denkbare soorten vakanties van een groot aantal reisorganisaties en touroperators. Om u al deze vakanties aan te kunnen bieden, werken wij samen met meer dan 100 partners.


De specifieke voorwaarden en regelingen voor een vakantie die u boekt bij D-reizen, hangen af van het soort vakantie en de betreffende partner. 

 

Voorwaarden shops zonvakanties, stedentrips, kampeervakanties en autovakanties

Op de vakanties in deze shops zijn de ANVR-voorwaarden, de SGR-voorwaarden en de voorwaarden van het Calamiteitenfonds van toepassing. 
D-reizen vergelijkt voor u altijd het aanbod van verschillende touroperators, zodat u zeker bent van de beste prijs.

 

Aanvullende voorwaarden D-reizen

Wanneer u een boeking maakt bij D-reizen, gaat u akkoord met de voorwaarden van D-reizen.

Wij raden u aan deze voorwaarden goed door te nemen. Deze voorwaarden zijn een aanvulling op de volgende voorwaarden die van toepassing kunnen zijn op uw boeking;

- ANVR-consumentenvoorwaarden (reis- of boekingsvoorwaarden)
- Algemene vervoersvoorwaarden
- Voorwaarden van de betreffende dienstverlener (reisorganisatie/verhuurmaatschappij etc.)

Wij zijn aangesloten bij de erkende brancheorganisaties ANVR, SGR en Thuiswinkel Waarborg.


Bedrijfsgegevens

D-reizen B.V.
Rekening nr: NL07 RABO 0131 1712 83
BTW nr: 8034.56.402.B01
KvK nr: 34053969

D-reizen B.V. is onderdeel van:
D-rt Groep B.V.
Postbus 503 – 2130 AM Hoofddorp
Planeetbaan 4
2132 HZ Hoofddorp
KvK nr: 60598425



Boekingskantoor

D-reizen is uw boekingskantoor. Wij zijn uw tussenpersoon en verlenen service door u passend reisadvies te geven, uw boeking vast te leggen bij de reisorganisatie en/of andere dienstverleners, e het bieden van nazorg. In geval van een buitenlandse leverancier treden wij op als uw reisorganisator.

Partners
U gaat een reisovereenkomst aan met onze partner(s), waarin onze organisatie optreed als
tussenpersoon. De betreffende reisorganisatie/dienstverlener is verantwoordelijk voor de uitvoering van de reis. Zie ANVR-reisvoorwaarden. De aanvullende voorwaarden van de betreffende dienstverlener zijn tevens van toepassing op uw boeking.

Samengestelde reizen
Wanneer u een overeenkomst aangaat met losse reiscomponenten, wordt de prijs en de naam van deze dienstverleners per dienst vermeld. In dit geval zijn de ANVR boekingsvoorwaarden van toepassing. Wij dragen als tussenpersoon geen verantwoordelijkheid voor de aansluiting van de diverse reisonderdelen/diensten.

Eigen georganiseerde reizen
Wanneer wij op eigen naam reizen organiseren treden wij op als uw reisorganisator en zijn naast de ANVR-reisvoorwaarden de volgende voorwaarden van toepassing:

Aanbetaling
Bij de totstandkoming van de overeenkomst dient een aanbetaling van 15% van de totale
overeengekomen reissom te worden voldaan. In geval van eigen-vervoerreizen naar hotels bedraagt de aanbetaling 20% van de reissom. In geval van eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals bungalows, appartementen, stacaravans, campingstaanplaatsen bedraagt de aanbetaling 30% van de reissom. Voor boekingen binnen zes weken voor vertrek geldt dat de betaling in één keer voldaan dient te worden. Het is mogelijk dat op reisonderdelen uit de reisovereenkomst afwijkende (hogere) aanbetalingsvoorwaarden gelden. Indien dat het geval is, worden deze afwijkende voorwaarden bij boeking kenbaar gemaakt. Het aanbetalingsbedrag zal dan op basis van deze afwijkende voorwaarden worden vastgesteld.

Restantbetaling
Het restant van de reissom dient uiterlijk zes weken voor de vertrekdag in het bezit zijn van het
boekingskantoor. Voor eigen-vervoerreizen geldt uiterlijk zes weken voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf.

Annuleringsvoorwaarden
Indien de overeenkomst wordt geannuleerd worden de volgende annuleringskosten in rekening
gebracht:
- bij annulering tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag:40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5de kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Het is mogelijk dat op reisonderdelen uit de reisovereenkomst afwijkende (hogere)
annuleringsvoorwaarden gelden. Indien dat het geval is, worden deze afwijkende voorwaarden bij boeking kenbaar gemaakt. Ingeval van annulering van de reisovereenkomst zullen de
annuleringskosten op basis van deze afwijkende voorwaarden worden vastgesteld.

Samengestelde reizen
Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen waarop verschillende
annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing
zijnde bepalingen van de toeleverancier. Uiterlijk bij de boeking zal aangegeven worden of in
afwijking van bovenstaande annuleringskostenstaffel, op onderdelen van de reis specifieke
annuleringsbepalingen van toepassing zijn.

Deelannulering
Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een reisovereenkomst voor een gezamenlijk
verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie annuleert, is hij
annuleringskosten verschuldigd.

Buiten kantooruren
Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.

Privacy
Voor het boeken van een reis hebben wij uw gegevens nodig. Deze worden echter met zorg
behandeld. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt. Voor zover noodzakelijk in het kader van de uit te voeren diensten geven wij uw gegevens door aan de dienstverlener(s). Wanneer u hier geen prijs op stelt, kunt u dit aan ons doorgeven, maar zijn wij niet aansprakelijk indien die diensten niet of niet juist kunnen worden uitgevoerd, door het ontbreken van deze gegevens.

Calamiteitenfonds
Reisorganisaties/dienstverleners die zijn aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds, vallen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. De kosten hiervoor zijn € 2,50 per boeking.
Boekings- en servicekosten Voor onze dienstverlening brengen wij een vast bedrag in rekening; voor het tot standkomen van een boeking berekenen wij boekingskosten en voor het verlenen van extra service, zoals bijvoorbeeld het aanvragen van een visum, berekenen wij servicekosten.

Verzekeringen
Wij raden u aan om te allen tijde een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Wij verzorgen dit graag voor u. Een annuleringsverzekering kan uitkomst bieden bij een eventueel gedwongen afzegging van de reis, maar ook als u door ziekte tijdens de reis vakantiedagen mist. Een reisverzekering is noodzakelijk omdat een ziektekostenverzekering over het algemeen niet voldoende dekking biedt. Bij sommige vakanties kan een aanvullende verzekering vereist worden. Bij uw zorgverzekeraar kunt u een European Health Insurance Card aanvragen.

Gezondheid
Vaccinacties
U dient zelf bij de daarvoor bevoegde instanties te informeren of vaccinaties voor uw
vakantiebestemming noodzakelijk zijn.

Gesloten gips
Wanneer u een lichaamsdeel in gesloten gips heeft, kunt u over het algemeen alleen vliegen als u beschikt over een medische verklaring die maximaal 7 dagen voor de vlucht is uitgegeven. Deze verklaring is nodig omdat gips in de drukcabine moet voldoen aan bepaalde voorwaarden.
Informeer naar de voorwaarden van uw luchtvaartmaatschappij.

Zwangerschap
Informeer te allen tijde bij de betreffende luchtvaart- of cruisemaatschappij wat de voorwaarden zijn voor reizen tijdens een zwangerschap. Vermeld hierbij of er complicaties zijn of sprake is van een meerling. Doktersverklaringen dienen over het algemeen actueel te zijn, houdt hier rekening mee wanneer u langere tijd op een bestemming verblijft.

Grensdocumenten
Bij het boeken van de reis ontvangt u van ons algemeen advies over de benodigde grensdocumenten en visa. U bent zelf verantwoordelijk om bij de betrokken autoriteiten de nodige aanvullende informatie in te winnen met betrekking tot paspoorten en visumverplichting. Tevens bent u verantwoordelijk om tijdig voor vertrek na te gaan of de eerder verkregen informatie ondertussen niet is gewijzigd. Ons advies is gericht op reizigers met de Nederlandse nationaliteit. Indien u een andere of een meervoudige nationaliteit heeft, dan verwijzen wij u naar de autoriteiten van de betreffende bestemming.

Visum
Voor sommige bestemmingen zoals Turkije, Verenigde Staten, Australië, China en Rusland heeft u een visum nodig. Wij nemen dit graag voor u uit handen door voor u een visum aan te vragen. Wanneer u zelf een visum aanvraagt, adviseren wij u dit tijdig te doen.

Reisbescheiden
Uiterlijk 10 dagen voor vertrek ontvangt u de reisbescheiden. Wanneer u 5 werkdagen voor vertrek nog geen reisbescheiden heeft ontvangen, dan dient u dit direct aan ons door te geven. 

Vermeld belangrijke informatie
Wanneer uw lichamelijke en/of geestelijke toestand kan leiden tot ongemak of een gevaar of risico’s is voor u of andere reizigers (passagiers en/of bemanning) dan dient u deze informatie bij boeking te vermelden.

Flexibele prijzen
Reisorganisaties werken tegenwoordig met flexibele prijzen. De reissom wordt niet meer voor een heel seizoen vastgelegd. Dit betekent dat de reissom per dag kan wijzigen. Dit heeft te maken met de vraag van de klant naar een bepaalde bestemming en het aanbod (beschikbaarheid) dat een reisorganisatie op dat moment heeft.

Bagageregeling
Steeds meer luchtvaartmaatschappijen bieden ruimbagage niet standaard aan, maar optioneel en tegen een toeslag. De kosten hiervoor verschillen per luchtvaartmaatschappij en zijn niet in de totale reissom inbegrepen.

Klachten
Wij doen er alles aan om uw reis optimaal te laten verlopen. Maar soms lopen de zaken helaas
anders dan verwacht. Is er tijdens uw vakantie iets niet naar wens? Meld uw ontevredenheid bij de receptie en reisleiding. Is er geen vertegenwoordiger op uw vakantiebestemming of wordt de klacht volgens u niet naar behoren opgelost? Bel dan direct vanaf uw vakantiebestemming het noodnummer van de reisorganisatie en laat een klachtenrapport opstellen. Na terugkomst kunt u binnen 2 maanden (ANVR reisorganisatie) of 4 weken (overige dienstverleners) via ons een klacht indienen bij de reisorganisatie/dienstverlener.

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Wij verzoeken u dan vriendelijk contact met ons op te nemen. Wij stellen het zeer op prijs als u ons in de gelegenheid stelt om uw onvrede weg te nemen of waar mogelijk is te verhelpen!

Rechten van vliegtuigpassagiers
EU-vervoerders hebben wettelijke verplichtingen richting hun passagiers bij annulering,
instapweigering en langdurige vertraging. De luchtvaartmaatschappij zal u hierover informeren en dient aan deze verplichtingen te voldoen. Wanneer dit niet het geval is dan kunt u via onze partner EUclaim een claim indienen.

Algemene informatie

Ter voorbereiding op uw reis

Reisdagen/vluchttijden
De geboekte reis wordt in hele dagen aangegeven. Zo kan uw reis bijvoorbeeld op de eerste dag beginnen met vertrek om 23.00 uur en op de laatste dag eindigen met aankomst in Nederland om 08.00 uur. De vluchttijden en het vliegschema van chartermaatschappijen zijn onder voorbehoud van wijzigingen. De vluchttijden die u tijdens boeking heeft ontvangen, kunnen daarom nog wijzigen.

Transfer
In principe is de transfer binnen uw pakketreis (combinatie van vervoer en accommodatie)
inbegrepen. Is dit niet het geval, dan vermelden wij dit waar mogelijk op onze website. Op uw
boekingsbevestiging staat ook altijd vermeld of er wel of geen transfer bij uw reis is inbegrepen. Als de transfer exclusief is, kunnen wij een huurauto of transfer voor u bijboeken.
Creditcard en bankpas Controleer vóór u op reis gaat bij uw bank of uw creditcard/bankpas wordt geaccepteerd op de bestemming. In veel landen heeft u bij een creditcardbetalingen de pincode nodig. 

Bewaar kopieën
Zorg dat u in het bezit bent van belangrijke telefoonnummer en bewaar kopieën van polissen,
creditcards en reispapieren. Laat in het buitenland bij verlies of diefstal van waardevolle papieren de politie altijd proces verbaal opmaken.

All inclusive formule
De invulling van de all inclusive formule kan per accommodatie, bestemming en reisorganisatie
afwijken. Wanneer u specifieke wensen of vragen heeft over de invulling, dan kunnen wij de
mogelijkheden voor u navragen.

Voor- en naseizoen
Afhankelijk van het aantal gasten in een accommodatie, kan het voorkomen dat bepaalde faciliteiten in het voor- en naseizoen niet of beperkt beschikbaar zijn. Dit is ook van toepassing op winkeltjes, restaurants en andere toeristische activiteiten in de omgeving van uw accommodatie.

Voordeelkamer
Een voordeelkamer is over het algemeen gelijk aan de standaardkamer. De ligging, inrichting en/of grootte kan echter afwijken. Ook kan het zijn dat een voordeelkamer geen balkon of terras heeft, of in een bijgebouw is gelegen.

Familiekamer
Een familiekamer kan per accommodatie anders zijn; de familiekamer kan bestaan uit 2 aparte
kamers met één ingang, twee naast elkaar gelegen kamers met een tussendeur, een maisonnette,  of één grote ruimte.

2-kamerappartement
Een 2-kamerappartement bestaat uit één woon/slaapkamer en één slaapkamer. Wanneer u 2 aparte slaapkamers wenst naast de woonkamer, dan raden wij u aan om een 3-kamerappartement te boeken.

Bouwwerkzaamheden
Wanneer er in de accommodatie bouwwerkzaamheden plaatsvinden die van invloed kunnen zijn op uw vakantieplezier, dan wordt u hierover door de reisorganisatie geïnformeerd. Op overige
bouwwerkzaamheden, bijvoorbeeld in de nabije omgeving van uw accommodatie, heeft de
reisorganisatie geen invloed.

Preferenties en essenties
Tijdens of na boeking kunt u voorkeuren kenbaar maken, zoals bijvoorbeeld, rookvrij, kamer op de begane grond, kamers naast elkaar en soort bedden (los of 2p). De accommodatie bepaalt of uw voorkeur uitgevoerd kan worden. Een voorkeur kan daarom nooit gegarandeerd worden.

Op medische gronden kunt u een essentie aanvragen, bijvoorbeeld een aangepaste kamer voor
mindervaliden. De reisorganisatie zal proberen om deze essentie in te vullen. Voor het aanvragen van een essentie wordt er over het algemeen door de reisorganisatie kosten in rekening gebracht.

Zwembaden
Het toezicht omtrent de veiligheid in zwembaden zijn in de afgelopen jaren sterk verbeterd.
Dit betekent dat kinderen, zonder zwemdiploma of onder een bepaalde lengte, voor sommige
glijbanen niet geschikt en verboden zijn. De accommodatie volgt hierin de wettelijk voorgeschreven richtlijnen op. Daarnaast raden wij u aan om uit voorzorg uw (kleine) kinderen te waarschuwen om
uit de buurt te blijven van afzuigputten en roosters, in het geval van zwembaden waar grote
hoeveelheden water met enorme kracht wordt onttrokken aan de baden voor waterattracties.

Informatie tijdens de reis

In- en uitchecken
Over het algemeen geldt de internationale regel dat een kamer tussen 14:00 en 16:00 uur ter
beschikking wordt gesteld. De tijd waarop u dient uit te checken ligt tussen 10:00 en 12:00 uur. Op dit tijdstip vervalt ook het recht op eventuele verzorging qua eten en drinken. Over het algemeen biedt men een ruimte aan waar u na het uitchecken uw bagage kunt achterlaten tot het moment dat u daadwerkelijk vertrekt.

Reisleiding
Wanneer u een bestemming heeft geboekt waar reisleiding aanwezig is, dan ontvangt u bij aankomst informatie met contactgegevens van de reisleiding. In veel gevallen heeft de reisleiding vaste bezoektijden in uw accommodatie die bij aankomst of op het informatiebord in uw accommodatie kenbaar wordt gemaakt. In noodgevallen of bij klachten dient u altijd contact op te nemen met de reisleiding. Het is niet altijd mogelijk dat de reisleiding u vergezeld naar bijvoorbeeld politie voor aangifte of een ziekenhuisbezoek. Uiteraard zal de reisleiding u bij problemen zo veel mogelijk proberen te assisteren.

Vertrektijd terugreis
Zorg dat u uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis na gaat of dit tijdstip nog klopt. Als u alleen vervoer heeft geboekt of in een accommodatie verblijft die niet door de reisleiding wordt bezocht, volgt u de procedure die in uw reisbescheiden staat vermeld.