Klachten

Wij gaan heel ver met de kwaliteit van onze service- en dienstverlening.  En wij doen er alles aan om uw reis optimaal te laten verlopen. Maar soms lopen de zaken helaas anders dan verwacht. Ook dan zijn we er voor u.

 

Is er tijdens uw vakantie iets niet naar wens?

Volg dan altijd onderstaand stappenplan.

 

Stap 1: meld uw ontevredenheid bij de receptie en reisleiding

Maak altijd direct een melding bij de receptie van uw accommodatie en aan de vertegenwoordiging van de reisorganisatie ter plaatse. Volgens de ANVR-voorwaarden bent u namelijk verplicht de reisorganisatie in de gelegenheid te stellen om uw klacht ter plaatse op te lossen of te verhelpen.

 

Is er geen vertegenwoordiger op uw vakantiebestemming? Of wordt de klacht volgens u niet naar behoren opgelost?

Bel dan direct vanaf uw vakantiebestemming het noodnummer van de reisorganisatie. Mocht u daarnaast onze hulp of bemiddeling op prijs stellen, neem dan telefonisch of per e-mail contact op met uw Persoonlijke Reisassistent.

 

Stap 2 : laat een klachtenrapport opstellen

Het kan helaas voorkomen dat de accommodatie of de reisleiding niet in staat is een passende oplossing te bieden. Het is noodzakelijk dat u in deze situatie een klachtenrapport laat opstellen. Klachten die ter plaatse niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland in de meeste gevallen niet in behandeling genomen door de reisorganisatie. Tevens worden hiervoor geen vergoedingen toegekend.

 

Stap 3: maak een afspraak met uw Persoonlijke Reisassistent

Bij ANVR aangesloten reisorganisaties kunt u tot uiterlijk twee maanden na thuiskomst een klacht indienen. Voor overige dienstverleners geldt een termijn van 4 weken na thuiskomst. Uw Persoonlijke Reisassistent ondersteunt u hier graag bij. U kunt een afspraak inplannen via onze site of u kunt rechtstreeks telefonisch contact opnemen met uw Persoonlijke Reisassistent.

 

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening?

Uw Persoonlijke Reisassistent gaat ver. Denkt met u mee en begrijpt dat uw vakantie goed geregeld moet zijn. Van de vakantie voorpret tot aan het verblijf. Wij doen ons uiterste best om uw vakantiewens zo goed mogelijk in te vullen.

 

Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent over deze service- en dienstverlening. Wij verzoeken u dan vriendelijk contact op te nemen met uw Persoonlijke Reisassistent. 

 

Wij stellen het zeer op prijs als u ons in de gelegenheid stelt om uw onvrede weg te nemen of waar mogelijk is te verhelpen!

 

Uw Persoonlijke Reisassistent helpt u bij elke klacht

D-reizen is aangesloten bij de Geschillencommissie Reizen. Voor meer informatie zie www.degeschillencommisie.nl