Top 10 meest gestelde vragen

Vraag 1: wat heb ik nodig om een auto te huren?

Antwoord: een (geldig) rijbewijs, een (geldig) creditcard op naam van de hoofdbestuurder (vergeet de PIN code niet) en de voucher van onze partner Sunny Cars.

 

Vraag 2: wat is er allemaal inclusief wanneer ik een auto bij D-reizen huur?

Antwoord: een overzicht ziet u hieronder.

  • Ongelimiteerd aantal kilometers
    Niet betalen voor extra kilometers.
  • Standaard extra WA verzekering van € 7,5 miljoen
    De Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering dekt schade die aan derden wordt toegebracht. Bij Sunny Cars is deze aansprakelijkheid met minimaal € 7,5 miljoen gedekt door een gratis aanvullende verzekering.
  • Schadeverzekering (CDW)
    De Collission Damaga Waiver dekt schade aan de huurauto die door eigen schuld veroorzaakt is. Bij Sunny Cars inclusief met terugbetaling van het eigen risico.
  • Diefstalverzekering (TP)
    De Theft Protection dekt de financiële schade bij diefstal van de huurauto. Ook deze is bij Sunny Cars inclusief met terugbetaling van het eigen risico.
  • Terugbetaling eigen risico bij schade en diefstal 
    Op de meeste locaties hebben wij onderhandeld dat er een eigen risico van € 0,- is, maar op een aantal locaties is dit niet het geval en geldt er een eigen risico ter plaatse. In dat geval dragen wij dat risico: wij nemen het bedrag voor onze rekening. Dus uiteindelijk heb je geen eigen risico.
  • Dekking glas-banden-bodem en dakschad
    Steentje in de ruit of een lekke band? Kan gebeuren! Deze kosten worden volledig vergoed door Sunny Cars.

 

Vraag 3: wat is de minimumleeftijd om een auto te mogen huren?

Antwoord: meestal is de minimumleeftijd 23 jaar, dit kan echter per categorie en bestemming verschillen. Op sommige bestemmingen kan de leeftijd worden verlaagd naar 21 jaar, mits je hiervoor een extra verzekering afsluit. In de huurvoorwaarden welke getoond worden tijdens het boeken van de auto staat informatie over de exacte minimumleeftijd op je bestemming. Het “under age” pakket voor de USA verlaagt de minimumleeftijd van 25 naar 21 jaar.  

Vraag 4: moet ik ter plaatse een verzekering afsluiten voor het eigen risico?

Antwoord: nee! Bij onze partner Sunny Cars is terugbetaling van het eigen risico inbegrepen in de huursom. In geval van schade betaalt u het eigen risico bedrag aan de lokale partner. Dit kunt u bij terugkomst eenvoudig weer claimen bij Sunny Cars via het declaratieformulier.

Vraag 5: Kan ik mijn reservering wijzigen?

Antwoord: Ja dit kan, echter altijd op basis van beschikbaarheid.

Vraag 6: wat moet ik doen wanneer ik pech heb met de huurauto?

Antwoord: bij pech kunt u meestal contact opnemen met het servicenummer van de lokale verhuurder. Dit staat meestal op het huurcontract vermeld. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met het 24/7 noodnummer van Sunny Cars. Dit staat op de verhuurvoucher vemeld, welke je ontvangt na boeking.

Vraag 7: ik lees vaak over verschillende tankregelingen. Hoe zit dit precies?

Antwoord: bij onze partner Sunny Cars zijn er drie tankregelingen mogelijk:

1. Tank full-full (FF) De tankregeling is vol-vol (full-full). U levert de auto in met dezelfde benzinestand als je deze hebt opgehaald.

2. Tank full-empty (FE) Betekent full-empty en houdt in dat u de huurauto met een volle brandstoftank meekrijgt en deze niet afgetankt kunt inleveren. Voor deze tankvulling geldt een verplichte lokale toeslag. Er vindt geen teruggave van niet-gebruikte benzine plaats.

3. Tank full paid (FP) Hierbij is 1 gratis tank brandstof bij de huurprijs inbegrepen. U haalt de huurauto met volle tank op en levert deze niet-afgetankt in, zonder bijbetaling.

Vraag 8: wat houdt de Flexservice in?

Antwoord: Sunny Cars heeft een unieke service in het leven geroepen. De Flexservice geeft u de vrijheid om tot 4 uur voor de huurperiode ingaat de auto kosteloos te annuleren. U hoeft hier zelfs geen reden voor op te geven. De Flexservice kost maar 1 euro per dag (met een minimum van 7 euro).

Vraag 9: kan ik een bepaald merk auto huren?

Antwoord: u reserveert altijd een autocategorie die aan een aantal kenmerken moet voldoen (denk aan het aantal personen, stuks bagage, airco ja/nee etc.). Het is niet mogelijk om zaken als type auto, merk en kleur te reserveren. Het uiteraard mogelijk om een bijvoorbeeld speciale auto’s als een cabriolet of een SUV te boeken.

Vraag 10: hoe kan ik betalen?

Antwoord: betalen kan altijd via creditcard (deze is immers ook nodig voor de borg ter plaatse) maar u kunt ook via Ideal betalen. Daarnaast is het mogelijk om bij uw Persoonlijke Reisassistent in de Vakantiewinkel te betalen.